Jak promować swoją muzykę na Instagramie? Poznajcie możliwości aplikacji.

 

Według IAB Polska jeszcze w 2019 roku Instagram liczył ponad 6,6 miliona aktywnych użytkowników z naszego kraju. Popularność platformy pokazuje, że jest to świetne miejsce na promocję swojej muzyki. Dziś podzielimy się z Wami kilkoma przydatnymi pomysłami, jak możecie to zrobić! 

 

Instagram Feed 

Instagramowy feed to nic innego jak wygląd Waszego profilu, na którym umieszczacie zdjęcia. Mogą one być dobierane spontaniczne albo tworzyć razem spójną całość, czyli tzw. grid. Jest to taki układ postów, które wspólnie stanowią jeden duży obrazek. To od Was zależy, którą opcję wybierzecie. Atrakcyjną formą prezentowania kontentu jest także galeria, czyli zebranie kilku zdjęć lub/i filmów w jeden post, które odkrywają się po przesunięciu palcem w bok. 

Dodając zdjęcia nie zapomnijcie o dodaniu do jego opisu odpowiednich hashtagów. Najlepiej, jeśli będzie ich ok. 10. Wybierając # pamiętacie o tym, aby nie wpisywać zawsze tych najbardziej popularnych. Nie rezygnujcie też z polskich haseł, takich jak np. #polskamuzyka #muzykaalternatywna, #teledysk). 

 

Instagram Stories 

Format stories jest bardzo lubiany przez użytkowników aplikacji. Są to materiały video lub foto, które znikają po 24 godzinach od publikacji. Można je urozmaicać dzięki różnym opcjom, które daje Instagram m.in. poprzez dodawanie przeróżnych filtrów czy zabawnych GIF’ów, przeprowadzanie quizów oraz ankiet. W stories mamy także możliwość dodania  przycisku odliczania, który przykładowo będzie przypominać Waszym fanom o premierze nowego singla. Nie zapominajcie również o oznaczeniach – dzięki nim inne, bardziej zasięgowe profile mogą udostępnić Waszą relację. Wyjątkowe stories możecie zapisać jako “wyróżnione relacje”. 

Konta, które posiadają więcej niż 10k fanów mogą dodawać do swoich relacji przycisk “swipe up”, który będzie przekierowywać osobę oglądającą relację do podanej przez autora stories strony, czyli np. do Waszego nowego klipu na Youtube. Jeśli Wasze grono fanów jest nieco mniejsze, warto skorzystać z opcji, którą dają serwisy streamingowe i udostępniać wygenerowane karty z okładką i tytułem singla, po kliknięciu którego użytkownik będzie mógł podsłuchać go na danej platformie.  

Ten format ma jeszcze jedno ograniczenie. Mało kto wie o istniejącym limicie stories, który wynosi max. 100 udostępnionych relacji przez 24 godziny. 

 

Relacje live

Ten rodzaj relacji jest wprost idealny dla osób zajmujących się muzyką! Oprócz możliwości nagrywania występów na żywo w tym formacie świetnie sprawdzają się np. wywiady czy q&a, gdzie fani na bieżąco mogą zadawać pytania swoim idolom. Jednym z większych plusów live’ów jest pojawienie się na telefonie użytkownika Instagrama powiadomienia o rozpoczętej transmisji. Dodatkowo taka forma komunikacji jest bardzo angażująca i zbliżająca do odbiorców. Świetnym pomysłem jest także współdzielenie live’ów. Dzięki tej opcji relacja będzie dostępna nie tylko dla Waszych fanów, ale dla miłośników artysty/dziennikarza, z którym się połączycie. 

 

BIO

Małe miejsce, które może zawierać dużo istotnych treści, takich jak Wasze dane kontaktowe, opis twórczości czy kilka słów o Was czy o Waszych osiągnięciach. To także jedno nielicznych miejsc na Instagramie, gdzie można wstawić aktywny link. Dlatego też jeśli świętujecie premierę teledysku – wstawcie skrócony odnośnik do filmu na Youtube właśnie w sekcji BIO.  

Oto kilka wskazówek, które mogą sprawdzić się w opowiadaniu o swojej muzyce na Instagramie. Pamiętajcie, że najważniejsza jest systematyczność i dbałość o jakość udostępnianych przez Was materiałów.

Powodzenia! 

POPRZEDNI ARTYSTARealna pomoc dla twórców. Przyglądamy się organizacjom zbiorowego zarządzania w branży muzycznej.POPRZEDNI ARTYSTA
Muzyka w Instagram Stories nareszcie w Polsce! Jak skorzystać z tej opcji w swojej relacji?
My Name Is New
Zaloguj się