Jak promować swoją muzykę na TikToku?

Tworzysz muzykę i nie masz TikToka? To błąd! W tym tekście znajdziesz kilka informacji na temat tego, jak dzięki tej aplikacji możesz skutecznie promować swoją twórczość w sieci. 

 

Zacznijmy zatem od początku – czym jest właściwie TikTok? Na oficjalnej stronie aplikacji możemy przeczytać, że TT to czołowa platforma dla krótkich filmów nagrywanych za pomocą urządzeń mobilnych. Ma na celu pobudzanie kreatywności wśród jej użytkowników, a także dawanie radości. Została stworzona w 2016 roku przez chińskie przedsiębiorstwo ByteDance. Kilkanaście miesięcy później firma przejęła konkurencyjną aplikację, czyli musical.ly, z której w 2017 roku korzystało ponad 200 milionów osób. Obecnie TikTok jest jedną z najchętniej ściąganych aplikacji na świecie. Tylko w I kwartale 2020 r. TT został pobrany aż 315 milionów razy. W maju tego samego roku ByteDance poinformował o tym, że aplikacje zaliczyła aż 2 miliardy pobrań!   

Trudno odpowiedzieć na pytanie, co można znaleźć na TikToku, bo na platformie natknąć można się na właściwie wszystko – od parodii popularnych teledysków po treści popularnonaukowe. Uznanie wśród użytkowników aplikacji zdobywają video z kategorii takich jak moda, challenge, kultura, beauty, komedia/parodia czy life hacks. Różnorodność tematów i nieskończona wyobraźnia TikTokerów sprawiają, że TT jest prawdziwą kopalnią niezwykle ciekawych, niepowtarzalnych treści, dzięki którym inni użytkownicy platformy mogą się czegoś dowiedzieć lub po prostu miło spędzić czas. 

No dobrze, ale czy TikTok to odpowiednie miejsce na promocję muzyki? Naszym zdaniem tak! Poniżej podajemy kilka przykładów na to, jak korzystać z platformy, aby dotrzeć ze swoją twórczością do szerokiej publiczności:

 

Dopasuj się do danej kategorii. 

Algorytm TikToka działa na bardzo prostej zasadzie – bada, jakie rodzaje treści są najbardziej pożądane przez użytkownika, aby później pokazywać mu to, co zalicza się do kręgu jego zainteresowań. Przykładowo, jeśli spędzisz całe sobotnie popołudnie na oglądaniu filmików z kotami, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że aplikacja sama zaproponuje Ci kolejne video z futrzastymi czworonogami. Pomyśl zatem, co Ty mógłbyś, oprócz oczywiście dzielenia się swoją muzyką, pokazywać na platformie i spróbuj wpasować się w daną popularną kategorię. Może będą to parodie, pokazywanie układów tanecznych, a może making off ze studia nagraniowego (robi to na swoim profilu m.in.: thekayetan)? Wybór należy do Ciebie! 

 

Znajdź TEN moment w piosence.

Video na TikToku może mieć maksymalnie 60 sekund. Dlatego jeśli chcesz, aby Twoja piosenka znalazła się na platformie, musisz wybrać z niej odpowiedni fragment. Odpowiedni czyli taki, który będzie mieć viralowy potencjał. Świetnym przykładem trafnego wybrania idealnego momentu z piosenki jest Kreepa i jego Oh no. Artysta zdecydował się wrzucić na platformę kilkanaście pierwszych sekund utworu. Użytkownicy TT zakochali się w tym nieco surowym, dramatycznym fragmencie i wykorzystali go w ponad 13 milionach filmów!   

 

Dodawaj odpowiednie hashtagi. 

Jeśli chcesz, aby Twoje video zyskało jak najwięcej fanów musisz korzystać z popularnych hashtagów. Dzięki nim może trafić ono na kartę “For You” i zostanie zaproponowane większej liczbie osób. Na bieżąco sprawdzaj Discover tab, aby dowiedzieć się, które # są obecnie na topie. Zachowaj jednak umiar – TikTok rekomenduje zwykle 3-4 hashtagi, które ściśle związane są z tematem filmu. 

 

Nagrywaj filmy ze swoim utworem w tle. 

Pamiętaj jednak, aby wybrać go z biblioteki utworów TikToka. Dzięki temu Twoje video zostanie oznaczone jako to, które wykorzystuje oficjalny dźwięk przesłany przez artystę. Film będzie widoczny na karcie dźwięku obok video innych osób, które również uwzględniły go w swoich materiałach. 

 

Wymyśl challenge! 

Użytkownicy TikToka uwielbiają podejmować nowe wyzwania! Dlatego świetnym pomysłem na promocję swojej muzyki będzie challenge, do którego zaprosisz swoich fanów, a oni zachęcą do niego kolejne osoby. Przekonały się o tym Maria Sadowska i Kayah, na potrzeby promocji wspólnego singla “Kocham Cię” wymyśliły akcję #PodajSerce. Aby wziąć w niej udział wystarczyło nagrać video, w którym przenosi się gadżet w kształcie serca z lewej do prawej strony ekranu. Pomysł spodobał się użytkownikom TikToka – filmiki ze wspomnianym wcześniej hashtagiem w przeciągu kilku dni zobaczyło ponad 5 milionów osób! Dobrym pomysłem jest również zachęcanie użytkowników do nagrania duetu jak np. Krzysztof Zalewski, który zapraszał swoich fanów do wspólnego zaśpiewania piosenki “Miłość, miłość”. 

                                            Brak opisu.

 

Bądź spontaniczny…

TikTok to miejsce, w którym króluje naturalność. Pamiętaj o tym nagrywając swoje filmiki. Weź przykład z Nathana Apodaca, który na platformie działa pod pseudonimem 420doggface208. W 2020 roku wrzucił na swoje konto filmik z utworem Dreams zespołu Fleetwood Mac w tle, na którym to beztrosko jedzie na deskorolce i popija sok żurawinowy. Internauci pokochali jego luz i do tej pory obejrzało go prawie 80 milionów osób. Co ciekawe viral odbił się także na popularności piosenki, która swoją premierę miała ponad 40 lat temu. “Dreams” ponownie dostało się na listę Top 100 UK, a płyta “Rumors”, z której pochodzi utwór, znalazł się w pierwszej 40. najlepiej sprzedających się albumów.      

 

… i nieco tajemniczy! 

Zbliża się dzień premiery Twojego singla? Weź przykład z Arka Kłusowskiego, który kilka dni przed wydaniem utworu “Antarktyda” wrzucił na TikToka pierwsze 15 sekund piosenki. Video odniosło niemały sukces – dziś ma już ponad 95 tys. odtworzeń!   

 

Systematyczność przede wszystkim! 

TikTok nie znosi nudy! Dlatego pamiętaj, żeby na bieżąco dostarczać swoim fanom świeży content. Nie ma natomiast złotej reguły, ile filmów należy “wrzucać” na profil. Dobrą praktyką jest postowanie 2-3 video w tygodniu.    

Cieszymy się, że powstaje coraz więcej miejsc, gdzie można zaprezentować swoją twórczość. Jednym z nich jest właśnie Tik Tok, który z miesiąca na miesiąc przyciąga do siebie coraz większą liczbę użytkowników. Korzystajcie z tego narzędzia i dzielcie się swoją muzyką z innymi! 

POPRZEDNI ARTYSTAApple for Artists – jak uzyskać dostęp?POPRZEDNI ARTYSTA
Dziel się swoją muzyką z całym światem! Odkryj możliwości, jakie dają platformy streamingowe i przygotowane przez nie narzędzia
My Name Is New
Zaloguj się