Dziel się swoją muzyką z całym światem! Odkryj możliwości, jakie dają platformy streamingowe i przygotowane przez nie narzędzia

 

Aby zaistnieć na współczesnym rynku muzycznym niezbędne jest pojawienie się w serwisach streamingowych. Dziś przyjrzymy się tym najbardziej popularnym i spróbujemy wyróżnić z nich narzędzia, które możesz wykorzystywać do promocji swojej twórczości.

 

Spotify

Globalny lider jeśli chodzi o streaming muzyki. Ze szwedzkiej aplikacji co miesiąc aktywnie korzysta aż 345 milionów ludzi na całym świecie! Nieustannie aktualizowane playlisty edytorskie, możliwość słuchania muzyki także w bezpłatnej wersji – to tylko nieliczne zalety Spotify. Platforma daje twórcom wiele możliwości na promowanie swoich utworów. Jednym z nich są Promo Cards, czyli spersonalizowane karty, na których widnieją wszystkie najważniejsze informacje na temat danego singla. O tym, jak zrobić “wizytówkę” dla swojego utworu, którą będziesz mógł udostępniać na swoich kanałach social media, dowiesz się czytając ten artykuł .

Dodatkową zaletą publikowania swoich utworów na Spotify jest szansa na dodanie do nich krótkich zapętlonych wizualizacji. Więcej o funkcji Canvas dowiecie się klikając w ten link. 

Warto również dodać słówko o narzędziu, z którym oswaja się coraz więcej artystów. Chodzi o Spotify for Artist, dzięki któremu da się w prosty sposób spersonalizować swój profil. Możesz zmieniać zdjęcia, opisy w sekcji “bio”, a także skorzystać z opcji Artist Pick, która nie tylko pozwala wyróżnić konkretne piosenki lub albumy na Twoim profilu, ale także zachęcić Twoich fanów do finansowego wsparcia Twojej twórczości.

 

Tidal

Kolejną aplikacją streamingową dostępną na rynku jest Tidal. Już w 2016 roku z aplikacji korzystało ok. 3 milionów osób. I choć platforma oferuje, podobnie jak Spotify, bogatą bibliotekę utworów, proponowanie piosenek swoich użytkownikom czy opcję słuchania muzyki offline w ramach konta płatnego to Tidal ma coś, czego w konkurencyjnych serwisach nie ma. Chodzi oczywiście o możliwość udostępniania i oglądania materiałów filmowych – teledysków, wywiadów, a nawet relacji z koncertów. Dlatego też jeśli zamierzacie publikować swoją twórczość w tym serwisie, nie zapomnijcie dodawać tam również contentu video.

 

Apple Music 

Firma, która na zawsze zrewolucjonizowała sposób, w jaki słuchamy muzyki (pamiętacie jeszcze IPody?) również stawia na streaming! Serwis Apple Music nie tylko daje możliwość wgrania do ich gigantycznej biblioteki swojej autorskiej twórczości, ale także pomaga w jej promowaniu. Koniecznie sprawdźcie stronę Apple Music ToolBox, gdzie będziecie mogli stworzyć spersonalizowane widgety oraz plakietki albumów, utworów czy playlist. Serwis gwarantuje, że będą one responsywne i zoptymalizowane do użycia w każdym regionie świata.

 

Deezer

Możliwości personalizacji swojego profilu daje również francuski serwis Deezer. Dzięki opcji Deezer Backstage możecie w prosty sposób podmienić zdjęcia, zaktualizować sekcję ”bio”, dodać linki do swoich social mediów, napisać krótką notatkę dla odbiorców, pochwalić się playlistami, które sami stworzyliście czy podzielić się informacjami na temat najbliższych koncertów. Świetną rozwiązaniem jest także śledzenie wyników słuchalności w czasie rzeczywistym, czyli informacji, ile osób w tym momencie odtwarza Wasze utwory. Deezer Backstage pomoże Wam także sprawdzić dane demograficzne Waszych fanów – ich wiek, miejsce zamieszkania, itp. Takie informacje są niezwykle przydatne podczas tworzenia kolejnych akcji promocyjnych. Więcej o możliwościach tego narzędzia przeczytacie na oficjalnej stronie serwisu.     



Słuchanie muzyki przez serwisy streamingowe z roku na rok zdobywa coraz więcej zwolenników. Dlatego też jeśli chcecie, aby Wasze utwory grały na słuchawkach czy głośnikach jak największej liczby słuchaczy, promujcie je korzystając z narzędzi, jakie dają wspomniane przez nas wcześniej platformy.

POPRZEDNI ARTYSTAJak promować swoją muzykę na TikToku?POPRZEDNI ARTYSTA
Realna pomoc dla twórców. Przyglądamy się organizacjom zbiorowego zarządzania w branży muzycznej.
My Name Is New
Zaloguj się